Monday, May 30, 2011

MAHASISWI

tittle : mahasiswi ? yes i am now. rase kejap sgt dh jd bdk U. dulu mase kecik2, tgk abg masok U, teringin sgt nk masuk U sbb tgk die blaja relaks je n bangge jee jd bdk besar. sedar2 dh spm, keluar result n sedar2 dah dpt tawaran masok universiti. Alhamdulillah, salah satu impian ibubapa ku telah pun ku realisasi kan. harap lepas ni grad with flying colours. ayah ma, silah study elok2 okay? i'll make u proud someday.

semenjak due tige empat menjak ni , bile tau dpt masuk U, mmg lahh best! tp fikir nak polish balik besi besi yg dh berkarat ni, bukan satu keje yg mudah. *dah 5bulan lebih kot x memerah otak. tp bile dah pijak kat alam U yg nyataa ni, semangat study tu lebih dari ape pun. serious, aku nak study, nak cover balik ape mistake yg penah aku buat mase spm dlu. yess, i'll do it my best!

minggu pertama ; 22-27 May 2011 ; minggu destini siswa.

or dipanggil minggu orientasi. erghhh! aku rase syukur gile last week is OVER! penat gile lah. dah la kene timing! bayangkan laa, mane cukup untuk mkn n ambil air smyg dlm mase 5 minit? kalo aku sorang yg gerak xpe laa, ni seribu lebih! ade yg jln mak minah lenggang laa, ade yg menyembang laa, ade yg bla bla bla. mcm2! haihh! sabar jelaa! bangun pagi xyah cite laa, punye laa awal nak mampus! kul 4 dh bangun then mandi. *sejuk tahap melampau. pstu kumpul kat bawah blok, dgr kuliah subuh. kak, sorry laa, x dapek nak tolong. mmg se lena lena nyaa tdo kat situ. haha. pstu jln satu kampus dgr tu la dgr ni la. then kul 12 stengah baru balik bilik dgn TAK MANDI. *masyaAllah, tahan saje laa bau nye. wehh kawan, kalo dh tau x balik bilik, x mandi, bwk la perfume. aku pun mengaku peluh2 sume, tp xde laa pengotor mcm kau sampai deodorant pun x pakai. sabar silah sabarrr! naseb baek seminggu je bende jadah ni. then nak dijadikan cite, hari 2nd last tu, sume kene pegi explorace tauu, aku ni mane la boleh lari, knee injured, ckp laa kat kak OC tu. mule2 okay laa dok relaks2 kat lobby blok. then die bwk g pdg yg penuh dgn bdk2 laen, die suruh berbaris satu line dpn skali. erghhhhh! mcm ape je! konon dende nak malu kan laa. ehh sorry laa. aku malu skejap je. then aku akn pk, wtpe aku nak malu, dh btol aku xboleh lari. so what? nak tgk? tgk ahh. tp bile ingat balik, siyess lawak gile! kenangan tu. hahah! then mlm jumaat tu parents aku amik n that weekends aku dok dgn parents aku kat metro inn arau. terbaikkk hotel die. murah n lawaa! hihi.
and THAT'S IT, IT'S OVER! hah!


salam rindu, sayang & cinta kepada :
ahmad bin shafee
norhamar bt ayub
fakhrulradhi bin ahmad
ahmad bin dzulkifli

i love you & i need you the most all the time.
may Allah SWT cherish you with all His blessings.

daripada , mahasiswi UiTM Arau Perlis
Part One Diploma Science

* TERSKEMA. sorry. haha -_-

No comments: